Dator vandut

22.06.2015 21:31

Ce înseamnă să fii dator vândut? Să ai o mare datorie în bani față de cineva? Sau să îți vinzi sufletul pentru o situație materială?
Cred că ambele cazuri pot reprezenta cu succes definiția unui ”dator vândut”,doar că din punctul meu de vedere, a doua ”variantă” de dator înnegrește sufletul și îl seacă de energie,pentru că descompune sinceritatea și face loc unei stări de latență, o stare în care omul se complace.

Banii vin și pleacă, așadar să fii dator vândut la sensul propriu, nu înseamnă neapărat cea mai ”neagră” situație.

La teatrul Metropolis a avut loc de curând o premieră la care am avut norocul și bucuria enormă de a fi prezentă.

Piesa de teatru de care vreau să vă povestesc se numește exact așa, ”Dator vândut” iar publicul se va putea bucura din toamnă de repezentații numeroase ale acestui spectacol minunat.

Piesa ”Dator vândut” este o adaptare după Eugene Labiche.

Actorii care intepretează sunt: Dan Tudor/Marius Gâlea/Pavel Bârsan (Celimar) , Carmen Ionescu/ Anca Țurcașiu (Doamna Colombot), Adela Popescu/Raluca Straia(Emma), Eugen Cristea/Constantin Dinulescu(Pitois), Marcelo S. Cobzariu/Orodel Olaru(Bocardon), Dragoș Ionescu/Marius Drogeanu(Vernouillet), Florian Bala și Florin Dobre(Zugravii).

Regia: Dan Tudor

Scenografia:Corina Grămoșteanu

Muzica: Vlaicu Golcea

Despre piesă aș putea spune multe, pentru că surprinde personalități reperabile în realitate, comportamente care din păcate uneori, se remarcă tot mai mult în viața de zi cu zi.

Este despre aparență și esență, contrastul ce se creează între acestea, este despre trădare și prietenie, este despre nuntă de formă și este despre viață.. și dacă ești atent unde trebuie, îți dă un semnal de alarmă și îți strigă parcă, ce e cu adevărat important în viață.

Momentele piesei vă las să le descoperiți din toamnă, la teatrul Metropolis! Vă recomand cu toată inima acest spectacol,și nu sunt subiectivă.

După cum știți deja din postările anterioare, Adela Popescu este artista mea preferată și nu am nici cea mai mică îndoială când spun că m-a surprins extrem de plăcut și în această piesă, cu personajul ei, cu talentul ei,iar în afara scenei, cu modestia, căldura și frumusețea ei interioară care se remarcă și la exterior.

Acum, pe final de postare, vă las cu un fragment dintr-un interviu luat regizorului și actorului Dan Tudor: Despre ”Dator vândut”: ”Dator vândut” este spectacolul care are o suită de poveşti amoroase, schimbări de gând, intenţie, răsturnări de situaţie.”

Despre teatru: ”Mă raportez la teatru ca la un cadou pe care l-am primit. Directorii de teatre mă abordează cam aşa: „Dane, vreau un spectacol care să umple sala…”. Spectacolele mele au succes, pentru că, eu mă gândesc la public. Când aleg un text, îmi imaginez că în sală s-ar afla: tatăl meu, nepotul meu, profesoara mea de română din liceu, domnul Toboşaru profesorul de estetică din facultate, şi vreau ca fiecare să-şi ia partea de adevăr din spectacol. Asta m-a şi făcut să fiu un regizor popular iubit şi iubitor.”

Și despre faptul că piesa de teatru are două distribuții: ” Ştiu cât de important este pentru colegii mei şi pentru mine ca un spectacol să aibă viaţă lungă. Pentru noi, astăzi, a face ca un lucru să aibă durată, înseamnă a avea şi timp pentru a-l realiza. Suntem cu toţii împrăştiaţi în tot felul de locuri, situaţii şi lucruri mărunte fără de care n-am putea exista. Fac două distribuţii la acelaşi spectacol, pentru că e cea mai bună soluţie ca spectacolul să aibă viaţă lungă în teatru şi să se joace des şi să fie văzut de cât mai multă lume.”(Ziarul Metropolis)

Eu una abia aștept să mă duc la teatru în toamnă, să revăd acest spectacol și să-i descopăr noi ”dedesubturi”.

Cu drag,

Teo.

Subiect: Dator vandut

Dată:: 23.06.2015

De:: Sonia Diugan

Subiect:: Dator vândut

Ce postare Frumoasaa! Habar nu am cum o sa fac, dar în toamna trebuie sa ajung garantat!! Și nu numai pentru ca e Adela, motivul principal, și pentru ca de-abia aștept sa văd întreaga piesa, mai ales ca în teatru, parcă totul e magic.
Teo draga mereu mă surprinzi plăcut și mă bucur foarte tare ca ai ajuns sa vezi piesa

Dată:: 23.06.2015

De:: Teo Fulga

Subiect:: Re: Dator vândut

Aștept cu nerăbdare ziua în care ai să vii să vezi piesa,poate reușim să mergem împreună! :) Te pup,om drag.

Comentariu nou